Posielame aj do Českej republiky!

Na čo je dobrý vitamín A?

Posilňuje zrak, podporuje imunitný systém, bráni vzniku stareckých škvŕn, vyživuje všetko, od nechtov až po vlasy. Telo ho využíva aj pre správne fungovanie slizníc a pomáha aj pri metabolizme železa. Takisto je dôležitý v procese špecializácie buniek. Samotný retinol má využitie aj v kozmetike, býva obsiahnutý v krémoch, kde sa používa vitamín A na pleť. Pomôže ale aj pri liečbe malých rán, suchej pokožke a aj na ošetrenie zaparenín.

Odporúčané dávkovanie vitamínu A

S vitamínom A, rovnako ako so všetkými ostatnými vitamínmi a minerálmi, treba opatrne. Nie je napríklad vôbec vhodný pre fajčiarov a nemali by to s ním preháňať ani tehotné ženy. Rovnako si treba dávať pozor pri ochorení obličiek, či vírusovom zápale pečene. Ani jeho kombinácia s alkoholom nemusí dopadnúť najlepšie.

Odporúčané dávky vitamínu A na jeden deň:

  • Deti do 3 rokov − 0,4 mg
  • Deti do 6 rokov − 0,5 mg
  • Deti do 10 rokov − 0,8 mg
  • Deti nad 10 rokov a dospelí − 1 mg
  • Dojčiace ženy − 1,6 mg

Účinky vitamínu A na náš organizmus

  • Posilnenie zraku
  • Podpora imunitného systému
  • Správne fungovanie slizníc
  • Špecializácia buniek
  • Kvalita pokožky
  • Zbavuje stareckých škvŕn

Vitamín A v potravinách

Jeho zdrojom sú predovšetkým živočíšne produkty, pečeň, vaječné žĺtky, rybí tuk, ale je prítomný aj v ovocí a zelenine v podobe beta karoténu.