Posielame aj do Českej republiky!

Klasické vitamíny poznáme ako prirodzené látky, ktoré sa do nášho tela dostávajú v potrave. Nepomáhajú síce telu tým, že mu dodávajú energiu na spaľovanie, no organizmus by bez nich nedokázal odolávať infekciám a chorobám.

Aké sú príznaky nedostatku vitamínov?

Nedostatok vitamínov nám dá telo okamžite pocítiť rôznymi poruchami a problémami. Dlhodobé ignorovanie týchto príznakov môže vyústiť až do nepríjemných, vážnych ochorení.

Väčšina vitamínov je rozpustných v tukoch. Sem patrí Vitamín A, Vitamín D, ale aj Vitamín E a Vitamín K. Veľa ľudí však z rôznych dôvodov tuk prijímať nemôže a preto sa v našej ponuke tieto vitamíny nachádzajú aj v tuhej forme, respektíve, sú rozpustné vo vode, ide o rôzne tablety, prášky, či roztoky. Iné vitamíny sú zasa rozpustné vo vode. Sem radíme Vitamín C, ale aj komplex vitamínov B.

Na čo jednotlivé vitamíny slúžia?

Vitamín A – posilňuje zrak, podporuje imunitný systém, udržuje sliznice, prevencia proti
vzniku stareckých škvŕn, vyživuje nechty, kožu, ďasná aj vlasy.

Vitamíny B – Komplex vitamínov B1, B2, B3, B4, B5, B6, B9 a B12. Výživa kostí, podpora
funkcie obličiek, hojenie rán, zabraňovanie vzniku infekcií, odbúravanie únavy, znižovanie
cholesterolu.

Vitamín C – bráni oxidácii LDL cholesterolu, zlepšuje regeneráciu, znižuje cholesterol,
stimuluje imunitný systém, pomáha pri prechladnutí.

Vitamín D – posilňuje kosti, zvyšuje odolnosť zubov, lepšia regenerácia svalov, zlepšuje
funkciu srdca, posilňuje imunitu a zvyšuje mozgovú aktivitu.

Vitamín E – udržuje mladistvý vzhľad, znižuje riziko šedého zákalu, zbavuje únavy, zabraňuje
kŕčom, redukuje riziko infarktu, stimuluje k podávaniu vyšších výkonov.

Vitamín K – Podporuje správnu zrážanlivosť krvi, prevencia degenerácie kostí, zabraňuje
vnútornému krvácaniu. Znižuje krvácanie pri menštruácii.

Je možné sa predávkovať vitamínmi?

Aj dobrého veľa škodí a vitamíny nie sú výnimkou. Pozor, aj vitamínmi je možné sa
predávkovať. Dávka potrebná pre organizmus sa mení. Závisí to od veku, zdravotného stavu,
diétnych obmedzení, ale dávkovanie môžete odvodzovať aj od pohlavia, či stresu a podobne.