Posielame aj do Českej republiky!

Magnézium (horčík), väčšinou nájdete v zoznamoch dôležitých minerálov na prvom mieste a nie je to náhoda. Ide o minerál, ktorý sa v tele zúčastňuje viac ako 300 biochemických reakcií. Jeho nedostatkom podľa štatistík trpí až 68% populácie.

Na čo je dobré magnézium?

Horčík nám predovšetkým pomáha bojovať so stresom, má veľmi dobrý vplyv na mozgovú činnosť, dodáva telu energiu a zlepšuje spánok. Je nápomocný aj pri detoxikácii organizmu, odvádza ťažké kovy, chemikálie a toxíny z tela.


Magnézium

Ako dlho užívat magnézium?

Najlepšie účinky magnézia sa spájajú s dlhodobým užívaním. Magnéziom sa v podstate nedá predávkovať a tak je jeho užívanie aj počas dlhších období úplne bezproblémové. Pri takomto užívaní podľa štúdií preukázateľne prišlo k zníženiu migrénových stavov a tiež k potláčaniu depresie, či zlepšeniu spánku.

Aké sú príznaky nedostatku horčíka?

  • svalové kŕče
  • celková únava
  • nevoľnosť
  • tŕpnutie končatín

Účinky horčíka na náš organizmus

Je neoceniteľným pomocníkom pre správny metabolizmus, a dodáva telu energiu. 

  • Tvorba energie – pomáha premieňať prijatú potravu na energiu
  • Pohyb svalstva - redukuje svalové kŕče a pôsobí na ne relaxačne
  • Nervový systém - ovlyvňuje chemické procesy v mozgu 

Aká je doporučená denna davka magnézia?

Jedná sa o elementárne množstvo magnézia (čistá hmotnosť horčíka v zlúčenine).

  • Doporučená denná dávka u žien: 300 - 350 mg
  • Doporučená denná dávka u mužov: 400 – 450 mg
  • Doporučená denná dávka u detí: do 250 mg

Aké formy horčíka poznáme?

Najvhodnejšia forma horčíka je taká, ktorú telo dokáže najlepšie vstrebať. Magnézium má viacero foriem, no nie každá je úplne vhodná, zamerať by ste sa mali predovšetkým na chelátové a organické formy:

Citrát horečnatý – vstrebateľnosť sa pohybuje na úrovni 80 %. Má mierne laxatívne účinky, a tak sa odporúča používať pri zápche.

Malát – chelátová forma horčíku naviazaná na kyselinu jablčnú. Na organizmus má vysokopovzbudivé účinky a podporuje správnu činnosť nerového systému a pečene.

Bisglycinát horečnatý – jedna z najvhodnejších foriem magnézia. Má nadpriemernú schopnosť vstrebať sa a telo ho využije takmer na 100 %. Zlepšuje spánok a zvyšuje odolnosť voči stresu.

Treonát – Forma magnézia, ktorá zlepšuje pamäť, zvyšuje schopnosť učenia sa, sústredenia a má vplyv aj na ostatné kognitívne funkcie.

Orotát – Vhodná najmä pre aktívne žijúcich ľudí. Podporuje výkon, fyzickú zdatnosť, zlepšuje funkciu srdca a prekrvovanie organizmu.