Pre českú verziu e-shopu kliknite TU.

Koenzým Q10 je často nazývaný aj vitamínom Q. Je pre náš organizmus nepostrádateľný pretože je to akýsi životabudič, ktorý dodáva energiu celému telu. Telo si ho sčasti vytvára samo, no zhruba po 30 roku života jeho produkcia významne klesá a je doporučené ho úžívať doplnkoch stravy. Koenzým Q10 je humánny ubichinón a má veľmi podobné účinky ako klasické vitamíny. Radíme ho predovšetkým medzi antioxidanty.

V tejto kategórii s názvom Koenzým Q10 nájdete produkty o výrobcov Life Extension, Doctor's Best a Aura Herbals.


Koenzým Q10

Aké sú účinky koenzýmu Q10?

Q10 stimuluje ako životabudič a je širokospektrálny. Funguje naprieč celým našim telom. Jeho úloha v tele je nezastupiteľná. Zjednodušene sa dá povedať, že tento koenzým v tele vyrába energiu. Funguje ako akási turbína. Nie je to však jeho jediná úloha. Energiu koenzým Q10 nielen vyrába, ale podieľa sa aj na jej získavaní. 

  • Antioxidant - chráni bunky v mozgu pred oxidačným stresom
  • Omladenie a regenerácia buniek
  • Premena energie z potravy
  • Podpora imunitného systému
  • Podpora činnosti srdca
  • Reguluje hladinu cukru v krvi
  • Pomáha pri migrénach
  • Pozitívny vplyv na pleť
  • Dodáva energiu a vitalitu
  • Pôsobí proti únave
  • Urýchľuje rekonvalescenciu po mozgovej mŕtvici
  • Potláča chronický únavový syndróm

Viac o účinkoch Koenzýmu Q10 si môžete prečítať v našom článku: 10 vedecky overených účinkov koenzýmu Q10

 Ako užívať koenzým Q10?

Koenzým Q10 nemá stanovenú pevnú dennú dávku. Ideálna denná odporúčaná dávka je medzi 10 - 30 mg denne. Benefity jeho užívania začnete cítiť asi po 3 mesiacoch.

 Má koenzým Q10 vedľajšie účinky?

Vedľajšie účinky prakticky neexistujú, koenzýmom sa nedá predávkovať. V prípade, že by ste mali jeho kritický nadbytok, prejavilo by sa to maximálne ľahkou a bežnou bolesťou brucha, hnačkou, alebo slabou nevoľnosťou. Pri dodržaní bežných hodnôt však nič zo spomenutého nehrozí.

 V akých potravinách sa nachádza koenzým Q10?

Nájdeme v bežne dostupných potravinách ako sú kukurica, orechy, sója, akékoľvek mäso, ryby, ale aj brokolica či špenát. Žiaľ, pri súčasnom spracovávaní potravín, je v nich koenzýmu málo, denne takto dokážeme prijať maximálne 10 mg, čo ani zďaleka nestačí. Preto je dôležité dopĺňať ho práve výživovými doplnkami. Najlepší koenzým Q10 nájdete u nás v e-shope od overených dlhoročných výrobcov.