Melatonín je často nazývaný aj hormónom spánku. Áno, skutočne ovplyvňuje najmä spánkovú činnosť, no má na organizmus aj iné efekty. A nie zrovna zanedbateľné. Je to vlastne malá molekula, ktorá tým, že sa rozpúšťa v tukoch, dokáže už pár minút po vzniku byť v každej bunke tela. Melatonín vzniká zo serotonínu a stará sa o navodenie spánku. Zároveň je však silným antioxidantom, spomaľuje starnutie a je veľmi dôležitý pre trávenie. Tráviaci systém vytvorí denne 400 až 500 krát viac melatonínu, ako mozog.

Rýchle info Prémiová kvalita
Quicksilver Scientific Liposomal Melatonin 30 ml

Quicksilver Scientific Liposomal Melatonin 30 ml

Nie je na sklade
35,90 €
Zaspávajte rýchlejšie a minimalizujte rannú ospalosť. Menej je niekedy viac s naším vysoko biologicky dostupným melatonínom vďaka…
Rýchle info Prémiová kvalita
NatuRise Melatonin 1mg 50ml 283 dávok

NatuRise Melatonin 1mg 50ml 283 dávok

Nie je na sklade
29,99 €
Melatonin pôsobí na rýchlejšie zaspávanie, prispieva k zmierneniu únavy po dlhej ceste lietadlom. Pôsobí pri konzumácii už 1mg melatonínu…

Melatonín

Aké má melatonín pozitívne účinky?

  • regulácia cirkadiálneho rytmu
  • vyrovnáva hladinu kortizolu
  • chráni mozog pred zápalom
  • potláča rast nádorov
  • ochraňuje mitochondriu
  • pomáha imunitnému systému v boji s infekciami
  • zlepšuje reprodukčné zdravie

 Má melatonin vedlajsie účinky?

Vedľajších účinkov nie je mnoho, no rovnako ako ostatné zdraviu prospečné prvky, aj tu sa nejaké vyskytujú. Súvisia najmä s tráviacim traktom. Ak by ste denne užívali viac ako je povolená dávka, uvedená na obale, môže sa stať, že sa spomalia pohyby vašich čriev a môže dochádzať k zápche, alebo dlhším prestojom medzi vyprázdňovaním. Melatonín by tiež nemali užívať ľudia trpiaci Crohnovou chorobou a ulceróznou kolitídou, prípadne tí, ktorí užívajú kortikoidy. Vo veľmi zriedkavých prípadoch tiež dochádza k bolestiam hlavy, nevoľnosti prípadne podráždenosti či depresívnej nálady.

 Správne dávkovanie melatonínu

Účinky sa dostavia už pri užívaní 1 mg. Melatonín by ste však mali užiť zhruba jednu hodinu, najneskôr však 30 minút predtým, ako pôjdete spať. Neodporúča sa používať melatonínové doplnky pred tým, ako si sadnete do auta a budete šoférovať. Dlhodobé užívanie melatonínu tiež nie je riešením nespavosti. Ak dlhodobo trpíte nespavosťou odporúčame navštíviť lekára. 

Kvalitný melatonín v kvapkách nájdete v našom e-shope.