Ako dlho a kedy užívať Reishi?

V dnešnej modernej dobe stále viac ľudí objavuje blahodárne účinky prírodných výživových doplnkov. A medzi nimi získava na popularite aj Reishi. Táto výnimočná huba, známa tiež ako „huba nesmrteľnosti“ či „huba bohov“, je od nepamäti používaná v tradičnej čínskej a ázijskej medicíne. Viete však, ako ju správne konzumovať, a ako dlho by sme ju mali užívať, aby sme dosiahli optimálne výsledky? V našom článku si o tom povieme viac.

Formy užívania Reishi a rozdiely medzi nimi

Reishi (lat. Ganoderma lucidum), je medicinálna huba s mnohými zdravotnými benefitmi, pričom je  dostupná v rôznych formách. Výber vhodnej formy užívania závisí hlavne od individuálnych preferencií a potrieb každého jednotlivca. Najčastejšie formy užívania Reishi sú nasledovné:

  • Tablety a kapsuly - vhodné pre tých, ktorí preferujú praktickosť a jednoduchosť v dávkovaní. Z toho dôvodu sú ideálne napríklad v prípade, ak často cestujete. Zvyčajne nemajú výraznú chuť. 
  • Prášok - flexibilita v konzumácii. Je tu možnosť pridávať Reishi do nápojov, smoothie, alebo jedál.
  • Čaj - vhodná forma najmä pre tých, ktorí si užívajú relax a rituál pitia čaju.
  • Tinktúra - pre tých, ktorí preferujú kvapky kvôli rýchlejšiemu vstrebávaniu. Niekedy môže byť nevýhodou prídavok alkoholu.
  • Extrakty - ideálna forma pre ľudí, ktorí hľadajú koncentrovanú formu Reishi s vysokým obsahom účinných látok. Extrakty sú efektívne aj v nižších dávkach.

Pri výbere formy užívania Reishi je dôležité zvážiť vlastné preferencie, životný štýl a zdravotné potreby. Okrem toho je vhodné konzultovať s odborníkom alebo lekárom, aby sa zabezpečilo bezpečné a účinné užívanie tejto huby. Najmä ak ide o pravidelnú doplnkovú liečbu dlhodobého charakteru.

Vedeli ste, že…

…v prírode sa vyskytuje niekoľko druhov huby Reishi? Ide napríklad o fialovú, modrú, žltú, čiernu a bielu Reishi. Najvyšší obsah účinných látok je však dokázaný u Reishi červenej.

Ako a kedy správne užívať Reishi?

Správny spôsob užívania Reishi závisí nielen od individuálnych preferencií, ale aj od zdravotných potrieb a problémov organizmu. Vo všeobecnosti je najefektívnejšie jej užívanie v súvislosti s podporou krvného obehu. To znamená, že užívanie Reishi je odporúčané napríklad v prípade stavov vyčerpanosti a únavy.

Okrem toho táto huba pozitívne ovplyvňuje trávenie, problémy s nafukovaním a rieši kašovitú stolicu či nechutenstvo. Prirodzene, to ešte nie je ani zďaleka všetko. Viac o účinkoch užívania Reishi sa dočítate v našom článku: Reishi: Starodávne liečivé účinky v súčasnom svete.

Užívanie Reishi ráno

Vhodný čas na užívanie húb Reishi je veľmi individuálny a závisí od požadovaných účinkov. Napríklad užívanie extraktu z Reishi ráno pomáha naštartovať telo do nového dňa a posilniť imunitu organizmu. A to vďaka antioxidačným vlastnostiam Reishi.

TIP

Kombinácia extraktu z Reishi a ranného džúsu, prípadne smoothie, pomáha zmierniť miernu horkosť huby Reishi. Aj v tomto smere preto záleží na forme užívania.

Užívanie Reishi večer

Ak túžite po zlepšení kvality spánku alebo bojujete so stresom, tak najlepší čas na užívanie Reishi je práve večer. Extrakt z Reishi má upokojujúci účinok a podporuje pokojný a zdravý spánok. Huba Reishi totiž ovplyvňuje metabolickú dráhu spojenú so serotonínom - usmernenie spánkových cyklov. Stačí užiť Reishi asi hodinu pred spaním. Rovnako, ak si poobede radi pospíte, je dobré dať si túto hubu k obedu.

Poznámka

Reishi pomáha regulovať krvný tlak a posilňovať funkciu pečene. Avšak v tomto smere sa optimálny čas jej užívania odvíja od faktorov, ako sú denný režim alebo užívanie liekov. Je dôležité nechať si vždy odstup najmenej hodinu, ak ste užili liek na tieto zdravotné problémy.

S jedlom alebo bez jedla?

Na otázku, či užívať Reishi s jedlom alebo bez jedla, neexistuje jednoznačná odpoveď. Užívanie tejto huby s jedlom ale môže prispieť k tráviacemu pohodliu a minimalizovaniu možných tráviacich nepríjemností.

Naopak, užívanie Reishi bez jedla umožňuje rýchlejšiu absorpciu účinných látok na prázdny žalúdok. To oceníte najmä vtedy, ak uprednostňujete jednoduchšie dávkovanie a rýchly nástup prospešných vlastností Reishi.

Ako dlho užívať Reishi?

Všeobecne platí, že Reishi je považovaná za bezpečnú a dobre tolerovanú medicinálnu hubu. A preto nie je problém užívať ju aj dlhodobo. Odporúčaná dĺžka užívania však môže varírovať v závislosti od konkrétnych zdravotných problémov alebo cieľov.

Je tiež dôležité brať do úvahy možné individuálne reakcie. V niektorých prípadoch sa totiž môžu v súvislosti s dlhodobým užívaním vyskytnúť nežiaduce účinky. Väčšinou však ide len o mierne gastrointestinálne nepríjemnosti. V tom prípade sa odporúča konzultácia s lekárom, ktorý vám poskytne presné usmernenie ohľadom dávkovania a dĺžky užívania Reishi.

Vo všeobecnosti je dlhodobé užívanie Reishi prospešné hlavne v nasledujúcich prípadoch:

Reishi a chronický stres

Reishi obsahuje adaptogénne látky, ktoré pomáhajú telu prispôsobiť sa na stres. Dlhodobé užívanie môže podporiť rovnováhu hormónov a tým zmierniť vplyv chronického stresu na imunitný systém.

Reishi a poruchy spánku

Reishi má upokojujúce vlastnosti, ktoré podporujú relaxáciu a zlepšujú kvalitu spánku. Dlhodobé užívanie preto pomáha stabilizovať spánkový cyklus a zmierniť problémy s nespavosťou.

Reishi a imunitný systém

Reishi obsahuje polysacharidy a betaglukány, ktoré podporujú imunitný systém. Dlhodobé užívanie preto zvyšuje odolnosť organizmu voči infekciám a ochoreniam.

Reishi a znížená vitalita

Reishi obsahuje adaptogény, ktoré pomáhajú zvýšiť energiu a vytrvalosť. Dlhodobé užívanie preto zlepšuje celkovú vitalitu a odstraňuje pocit únavy.

Reishi a kontrola hladiny cukru v krvi

Reishi má potenciál regulovať hladinu cukru v krvi. Dlhodobé užívanie tejto huby preto dokáže pomôcť ľuďom s cukrovkou alebo rizikovými faktormi spojenými s metabolickým syndrómom.

Čítať viac: Najlepšia Reishi - Ktoré výživové doplnky si zvoliť?

Záver

Reishi má svoju dlhú históriu už od čias starovekej tradičnej čínskej medicíny. Vzhľadom na jej antioxidačné vlastnosti, dokáže účinne podporovať imunitný systém a riešiť mnohé problémy v súvislosti s krvným obehom. Výhodou je, že je dostupná v mnohých formách užívania a tiež skutočnosť, že ju môžete užívať aj dlhodobo. Prirodzene, pri zdravotných problémoch je vhodná konzultácia s lekárom. 

Pre nákup výživových doplnkov s obsahom ashwagandhy navštívte našu kategóriu: Reishi.

Zdroje:

https://heilbronherbs.com/blogs/journal/reishi-plant-profile

https://www.drugs.com/npp/reishi-mushroom.html

https://rritual.com/blogs/usage/best-time-of-day-to-take-reishi-mushroom

https://learn.freshcap.com/tips/best-time-to-take-reishi/

https://www.naturesrise.com/blogs/brainfood/how-long-does-it-take-for-reishi-mushroom-to-work

https://www.vitaherbals.sk/reishi

Autor Vitaherbals.sk
Vitaherbals sa zameriava na Vaše zdravie a prináša Vám svetovo uznávané značky výživových doplnkov, bylinných extraktov a zdravotných vankúšov. Sme tu pre to, aby sme Vám ponúkli široký výber kvalitných produktov, poradenstvo a odbornosť.

Odporúčané produkty2