Posielame aj do Českej republiky!

Vitamín E je veľmi dôležitý antioxidant. Dokáže spomaliť proces starnutia buniek a tkanív čiže bojuje proti voľným radikálom a oxidačnému stresu, napomáha ich regenerácii a preto sa asi najčastejšie využíva v kozmetickom priemysle. Nájdete ho v mnohých krémoch proti vráskam či vyživujúcich krémoch ale je už dostupný aj v rôznych výživových doplnkoch stravy.

V tehto kategorii s názvom Vitamín E nájdete výrobcov Life Extension a Aura Herbals.


Vitamín E

Vitamín E možno nie je taký známy, ako napríklad Vitamín C a preto ho len málokedy nájdete v domácich lekárničkách. O to častejšie ho však máte na tanieri a možno to najmä pánov prekvapí, aj v kúpeľni. Časté využitie Vitamínu E je na pleť. Éčko patrí medzi vitamíny rozpustné v tukoch a hoci má povesť vitamínu pre ženy, je veľmi dôležitý aj pre mužov.

Vitamín E - účinky na náš organizmus

Prínosy:

  • Silný antioxidant
  • Chráni pred oxidačným stresom
  • Chráni bunky pred poškodením voľnými radikálmi
  • Pomáha pri hojení rán a jaziev
  • Podpora pri liečbe ekzémov, psoriázy a iných kožných ochorení
  • Preventívne účinky proti tvorbe nádorov

Prírodné zdroje vitamínu E

Zdrojov vitamínu E v prírode nie je málo, žiaľ veľa potravín, ktoré ho obsahujú sú tiež silné alergény a vtedy je vhodné využívať aj výživové doplnky stravy s obsahom vitamínu E. Najviac vitamínu E obsahuje listová zelenina, rôzne rastlinné oleje, ale aj orechy, mandle či pistácie. V menšej miere vitamín E nájdete aj v ovocí a plodoch mora. Aby sa však vitamín E dobre vstrebal, je vhodné spolu s ním prijímať aj mastné kyseliny.

Odporúčané dávkovanie vitamínu E

Rovnako, ako aj pri ostatných vitamínoch platí, že treba dbať na dávkovanie. Poddávkovanie vitamínom E hrozí iba vo výnimočných prípadoch a prakticky vždy je to spojené s nejakým iným problémom v tele. Predávkovanie je jednoduchšie. V prípade, že vitamín E užívate ako liek, alebo v podobe doplnku k strave, pozorne čítajte príbalový leták.

Odporúčaná denná dávka sa pohybuje v závislosti od veku.

Dojčatá – 5 mg

Deti do 3 rokov – 6 mg

Deti do 8 rokov – 7 mg

Deti do 13 rokov – 11 mg

Starší ako 14 rokov – 15 mg

Dojčiace ženy – 19 mg

Takýto denný príjem vitamínu E si ľahko zabezpečíte aj prijímaním bežnej stravy, respektíve zdrojov vitamínu E, ktoré sme spomenuli vyššie. Problémom môže byť to, že zásoby vitamínu dokážeme rýchlejšie vyčerpať nezdravým spôsobom života. Veľkými „pohlcovačmi Vitamínu E sú najmä fajčenie, nadmerné opaľovanie a dlhodobý pobyt v znečistenom ovzduší.