Pre českú verziu e-shopu kliknite TU.

Imunita u detí je veľmi dôležitá. Mladý organizmus totiž musí každý deň odolávať dávke vírusov a baktérií, ktoré sa v škôlkarskych a školských kolektívoch šíria veľmi rýchlo. Aj preto je veľmi dôležitá prevencia a neustále posilňovanie imunity u detí.

Aké vitamíny sú pre deti potrebné?

Organizmus si vitamíny, ale ani minerály sám vytvoriť nedokáže. Je preto je veľmi dôležité dopĺňať ich najmä vhodnou stravou. Všetci však vieme, že dostať do dieťaťa zeleninu, ale aj niektoré ovocie je práca, na ktorú vždy postačuje zvyšok duševnej kapacity po celom dni v práci. Aj preto je veľmi vhodné podávať deťom vitamíny v prijateľnejšej forme. V ponuke sú cukríky na cmúľanie, želatínové bonbóny, ale aj sladké sirupy. Deti sú na nedostatok vitamínov náchylnejšie a preto by ste ich príjem mali strážiť. Minimálne vitamíny B, C a D, sú pre zdravý vývoj organizmu nevyhnutné ale určite sú potrebné aj rôzne minerály ako je horčík, vápnik a zinok.


Vitamíny pre deti

Vitamín D pre deti

Déčko deti potrebujú, aby správe rástli a vyvíjali sa. Vďaka nemu optimálne fungujú svaly a kosti majú správnu tvrdosť. Je kľúčový pri dopĺňaní vápnika, fosforu, ale aj ďalších dôležitých minerálov. Výrazne však ovplyvňuje aj psychiku.

Prírodné zdroje vitamínu D

Jeho najdôležitejším zdrojom je slnko, respektíve slnečné žiarenie. Stačí polhodina slnka denne a telo nabije až 80 % dennej dávky vitamínu D. Skvelými zdrojmi sú tiež kravské mlieko, vaječné žĺtky, hovädzie mäso, ale aj ryby s vysokým obsahom tuku, napr. losos, či pstruh.

Odporúčaná denná dávka vitamínu D je 0,01 mg na deň.

Vitamín C pre deti

Céčko je večný vitamínový evergreen. Lenže právom. Jeho nedostatok nielenže spôsobí nižšiu odolnosť imunitného systému, navyše aj zle vplýva na mozgovú činnosť. Dieťa sa ťažšie sústredí a horšie sa učí. Preto pravidelný prísun zabezpečí viac energie, ale aj vyššiu ochranu voči chorobám a tiež zlepšuje tvorbu kolagénu, čím chráni kĺby.

Prírodnými zdrojmi vitamínu C sú citrusy, jahody, čierne ríbezle, medvedí cesnak, ale aj šípky či rakytník.

Odporúčaná denná dávka vitamínu C je pre dojčatá 50 mg; pre batoľatá 50-60 mg; pre predškolákov 60-70 mg

Multivitamíny pre deti

Vitamínov a minerálov, ktoré by mal detský organizmus prijímať je veľmi veľa a predstava, že do neho každý deň dostaneme viac ako jeden, dva v samostatných dávkach, je niekedy nereálna. Preto odporúčame multivitamíny pre deti. Obsah každej dávky je vypočítaný tak, aby spoľahlivo pokryl požadované množstvo pre detský organizmus a jedným cukríkom, prípadne jednou lyžicou sirupu tak dostane dieťa všetko čo potrebuje.

Vitamín B pre deti

Béčko má pre deti obrovský vplyv na mozog. Ten sa vyvíja každý deň neuveriteľným tempom a nedostatok vitamínu B môže spôsobiť zhoršenie niektorých funkcií. Je preto skutočne dôležité, aby deti prijímali tento vitamín buď v potraviných, alebo vo vitamínových doplnkoch.

 Kvalitnými zdrojmi vitamínu B sú obilniny, ale aj zelenina, mlieko, vajcia a hoci ju deti príliš neobľubujú, aj hovädzia pečeň.

Odporúčaná denná dávka vitamínu B je pre deti 0,8 - 2 mg

Vitamíny na imunitu pre deti

Imunita u detí dostáva zabrať najmä na jeseň a v zime. Choroby sa v kolektíve šíria rýchlo a zostať zdravý počas celého roka býva zložité. Kvalitné vitamíny sú pre imunitu detí zásadné. Je však treba nasadzovať ich preventívne, nie až pri príznakoch ochorenia. Aj vtedy majú význam, no pri pravidelnom užívaní multivitamínov, ktoré obsahujú celé spektrum vitamínov a minerálov sa riziko ochorenia významne znižuje.